the zeitgeist movement

Hej... jag är fett arg nu, och saker och ting känns så jälva meningslösa. Jag är helt mållös.. och vet inte vad jag ska säga.. Kolla bara! Klicka på bilden och ladda ner denna dokumentär.



Jag greppade som fan när jennifer la in en bild häromdagen.
"Pengar är väldigt berondeframkallande och kommer att skada både dig själv och din omgivning"
Alltså jag befaller er till att klicka på bilden ovan och kolla!!!! HAJJARNIII??


Ur dokumentären:
"Det är dags att erkänna att vårt omoderna sociala system har fallit samman. Arbeta tillsammans för att skapa ett hållbart globalt samhälle där alla tas om hand och alla är fria på riktigt. Din personliga tro är meningslös när det handlar om behovet av liv. Varje människa är född naken, behöver värme, mat, vatten, bostad.. Allt annat är extra. Därför är den viktigaste frågan hanteringen av jordens resurser. Detta kan man inte göra i ett monetärt system, för jakten på vinst är egoistisk och därför är obalans oundvikligt. Politiker är också värdelösa. För våra livsproblem är tekninska, inte politiska. Dessutom, ideologier som skiljer mänskligheten åt ex. religion, behöver samhället betänka när det gäller dess värde, syfte och relevans. Förhoppningsvis kommer religion förlora sin meterialism och vidskepelse och flytta in i det användbara området, filosofi. Faktum är att samhället idag är bakvänt, men politiker som ständigt talar om skydd och säkerhet istället för skapande, sammanhållning och framsteg. USA lägger ner $500 miljarder årligen på försvaret. Det är tillräckligt för att skicka varje slutstudent i Amerika till collage. Under 1940-talet skapade Manhattan-projektet den första atombomben. Det här programmet anställde 130 000 människor, vilket kostade extremt mycket. Tänk er hur våra liv hade sett ut idag om denna forskargrupp arbetade istället för att komma på ett sätt att döda människor, arbetade för att skapa en överflödig rik värld. Livet idag hade varit väldigt annorlunda om det hade varit deras mål."

WWW.THEZEITGEISTMOVEMENT.SE
/Fiali.

Kommentarer
Postat av: lovisa

vill jätte gärna se den. den verkar bra! och vettig! haha men jag får inte ladda ner för papi

2010-03-18 @ 17:53:14
URL: http://jlfs.blogg.se/
Postat av: fiali

vi kan se den tsm när jag kommer hem:)

2010-03-18 @ 18:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0