världens minsta matbit..

idag har jag varit med mamma, hennes gamla chef och hennes gamla jobbarkompis. hahaha.. jag skulle egentligen ut på krogen idag men jag känner mig för sjuk för de. så tar de imorn eller nästa helg! men iaf, så är mammas gamla chef här nere på golf semester, så vi gick ner och åt en middag med dom. det var helt fullproppat på alla resturanger i hela stan,så tillslut hittade vi en. det var en jättefin resturand, riktigt lyx.. alltså jag kände mig sjuuukt uttittad.. kände mig verkligen inte hemma. kommer jag där med det struligaste håret man kunde hitta, poncho och gummistövlar.. medans resten av folket satt och klappade sina pradaväskor. och maten.. herregud vad folk kan betala för ingenting.. jag hittade iaf något som lät lite trevligt i menyn, grillad tonfisk... men hallå..? det var den minsta lilla portionen jag sett i hela mitt liv, det var bara en liten fiskbit på en tallrik, upplagt fint med lite sås och mojjsigrejs, men inget tillebehör som ris eller potatis elle vafan man nu ska äta till. och den kostade 120 spänn.. asså tänk er lika liten som halva min mobiltelefon (haha kom inte på nått bättre att jämnföra med, det var det första jag såg) och det var inte ens så himla speciellt.. jag tycker det är sjuk. dom gör ju bara så små för att man ska beställa mera. men skönt att vara ute med chefgubbar, dom betalar allt!! men känndes iaf bra att bara beställa en öl sådär till maten:D en stor stark tack sa ja:D hahah skönt!!
förr i tiden så hängde jag mycket på mammas gamla jobb, så jag känner hennes gamla jobbkompisar, så jag fick en present utav ronny:D (mammas ex-chef) det var ett presentkort på typ resturanger, det står en massa man får välja bland på det. men på 500 spänn:D inte varje dag man får det!! så imorron tänkte jag bjuda mamma på en finmiddag, eller så super jag mig full ist och mamma får äta det billigaste som finns:D hihihö
och jag har syndat idag.. handlat kläder..:( jag kan aldrig låta bli!! köpte iaf en mörkblå kavaj med guldknappar från hm. och ett par tights typ lite konstiga, kan inte förklara.. det var allt för dagen. hejdå
ps. ursäkta för att texten är så ihoptryckt men det är nå fel på min internetgrej så hur många mellanrum jag än gör så sitter det ihop likförbannat!!!
/fiali

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0